31.12.2009

Mer omtanke




Apropos gave med omtanke. En av de fineste gavene denne julen er et direkte resultat av blogging. Nøtteskrika som mange har truffet i kommentarfeltet, og som er like glad i lopper som oss andre, hadde lagt merke til mitt innlegg om oljekrittene fra barndommen. Og helt siden hun i september fant sju perfekte esker på loppemarked, har altså gaven vært klar. Det er omtanke det. Da jeg fikk gaven nå før jul, med historien om at hun har gledet seg til å gi dem bort siden, og sterke hint om at det hadde noe med bloggen min å gjøre, var jeg helt blank. Jeg kjente, ristet forsiktig - og luktet, som jeg jo har en tendens til å gjøre. Nei. Jeg kunne ikke skjønne hva dette var. Til mitt forsvar hadde hun gjort det ekstra vanskelig ved å legge en nydelig liten notatbok i pakken. Da pakken ble åpnet på julaften og det perfekte settet med oljekritt åpenbarte seg, reagerte jeg akkurat slik Nøtteskrika hadde forutsett; med latter. En fulltreffer. Takk!

PS. Også denne har fått hedersplass i hylla.

2 kommentarer:

Kari Anne sa...

Fantastisk! Ja, det kaller jeg omtanke! Får nesten lyst til å sitere Arnulf Øverlands hustavle:
"Det er en lykke i livet
som ikke kan vendes til lede:
Det at du gleder en annen,
det er den eneste glede"

PS: Jeg gir lyd fra meg når jeg vet når reportasjen kommer i Aftenposten.DS

Tove sa...

For en flott gave, virkelig en gave med omtanke bak ja:) Så heldig du er

Godt nyttår!