17.05.2010

Hurra

































Håper alle som feirer 17. mai har hatt en fin dag. Det har vi. Hektisk og herlig. Men vi kommer til å henge flagget ut igjen i morgen tidlig, for da har datteren bursdag. Det er ni år siden hun ble født.

Den natten vi nå går inn i, for ni år siden, lå jeg og tenkte noe sånn som at det skal jammen være lenge til jeg skal spise spekemat igjen! Jeg hadde nemlig vondt i magen - og vi hadde vært på 17. mai feiring hos venner kvelden før og spist nettopp spekemat. Først utpå morgenkvisten skjønte jeg at her var det visst snakk om viktigere saker enn mat! Samme dag, altså 18. mai, hilste vi på vår egen skjønne tulle for første gang.  Oh lykke. Foreldre for første gang!

I morgen ettermiddag blir huset fullt av søte små jenter, som heldigvis fortsatt er barn, men som i de kommende årene kommer til å utvikle seg til selvstendige damer.

1 kommentar:

formigrafisk sa...

Gratulerer med småfrøkena på den 18. mai!
Jeg er sikker på at hun har lyst til å høre historien om spekematen i mange år framover. Slik var i alle fall jeg som lita. Ville høre alle omstendighetene rundt den store begivenheten.
Den dag i dag snakker min mor om hvordan det snødde 1. mai, dagen etter jeg ble født. Kanskje ikke den helt stor saken, men det blir alikevel en del av ens egen historie.