06.03.2010

Sagt og gjort

















Tror du ikke jeg fikk flyttet på noen bokser i dag, da, akkurat som forutsett?  Det er jammen ikke bestandig det er på den måten. At jeg faktisk gjør det jeg tenker jeg skal gjøre, mener jeg. Jeg fikk til og med gjort litt mere enn bare å flytte på noen bokser. Kanskje fordi jeg ikke har vært utenfor døra idag, halvsjusk med lettere hodepine, men ikke sengeliggende, "perfekt" ryddemodus. Rydding kan være terapi - bare tiden er der.

Denne gamle boksen er en av tingene som ble flyttet på. Nå står den på soverommet vårt - i selskap med andre nyflyttede ting. Den har tilhørt min manns farfar, og var visstnok med ham på 21 sesonger med hvalfangst. Jeg husker ikke hva svigerfar sa den ble brukt til. Det må jeg spørre om igjen. Uansett synes jeg den er nydelig. Den har ulike fuglemotiv på hver side og oppå. Alder og hvalfangst har gjort den blass - ¨men på den rette måten. Skulle ønske alderen kan være like barmhjertig med meg...


















Min kjære venninnes visdomsord, i rammen, kunne ikke passet bedre:











1 kommentar:

Lunica sa...

Så morsomt å se det skrinet ditt :)
Akkurat slikt et har jeg også!
Har blogget om det her..
http://lun-ica.blogspot.com/2009/09/agnes-skrin.html