07.03.2010

Ting...


    
Her er flere av tingene som ble flyttet litt på i går. De står på soverommet vårt, på skjenken vi har arvet etter svigerfarmor. Den skal kanskje males. Eller kanskje ikke. Har vi flaks blir det siste mote med ikke-malte gamle møbler, mens vi venter på å få tatt en beslutning ;) 

Bildene skal opp på veggen, hvor gjenstår å se. Enn så lenge liker jeg å se på dem der de står nå.

Skjell-skrinet kjøpte jeg på brukt'n for et par år siden. Jeg ble stort sett møtt av humring og undring. Hva i all verden skulle jeg med det? Det har et falmet bilde og "Genova" på lokket. Sannsynlig har det havnet i Sandefjord via noen som har vært til sjøs. Kanskje som gave til en kone eller datter. Jeg liker det. Smykkeskrinet under er mitt fra jeg selv var liten. Jeg liker det også.

Boksen med blomsterjenta er en liten skatt, også den fra brukt'n. Blomsterjentas jobb er å passe på alle mine kjeder og armbånd i plastikk. Hun gjør en god jobb, for jeg har dem så og si aldri på ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

God strålende søndag Portofritt!

Du har da fått til mye i helgen - orden i tingenes tilstand! Blir inspirert, men fra tanke til handling - ja, den sitter langt inne hos meg. Ble litt slått ut i går. Datteren fikk prikker over hele kroppen! Det lignet påfallende røde hunder (hvorfor heter en barnesykdom røde hunder?!) Jeg sjekket vaksinasjonskortet, og der er det ikke oppført at hun har tatt MMR-vaksine? Glemsel fra mor? Glemsel fra en helsestasjon i sin tid? Vel, prikkende er på retur, allmentilstanden er bra og hun har heldigvis ikke feber. Mulig det bare var og er allergi, men mot hva, tja, så får vi finne ut av det. Jeg har forlest meg på div. nettsider, men blir ikke klokere, snarere mer forvirret.

Nydelig stilleben på mørkbrun kommode! Skrinet med lang fartstid på hvalfangst var herlig og sjarmerende. Tenk hva det rommer av historier! Du må få svigerfar til å fortelle.

Vel, tror jeg skal prøve med litt kaffe nå, (dagens femte kopp!). Kanskje jeg får flyttet på en ting eller to i tingenes kaotiske tilstand her hos meg.

Ha en fortsatt fin dag. Sees tirsdag.

Hilsen Nøtteskrika