12.02.2009

Om å miste tråden


Etter å ha vært en iherdig og ivrig blogger i et par måneder, og da nesten ha hatt problemer med å begrense meg til ett innlegg pr dag, ble det jammen brått slutt. Jeg mistet rett og slett tråden!

De siste ukene har jeg ikke skrevet et ord, og heller ikke fått rotet meg til å se på andres blogger. Den tråden har liksom vært litt borte for meg. Jeg hadde jo tenkt å presentere artige glimt fra skjønnhetsboka fra 50-tallet, men det ble det heller ikke noe av. Nå vil jeg heller konsentrere meg om å konsentrere meg om det som faller meg inn...

Noe av problemet var kanskje også at blogging begynte å føles som en plikt på linje med mange andre plikter. Det ble så mange tråder å holde styr på at jeg mistet flere av syne, de tuglet seg liksom sammen. (Det er også mulig jeg fikk et lite snev av prestasjonsangst, det er jo så mange flinke, kreative jenter der ute.)

På tide å sortere i syskrinet, samle trådene etter farge og type. Da kan det kanskje igjen friste å sy noen enkle sting på det store broderiet kalt blogglandia.

(Trådsnellene på bildet er arvegods. Jeg elsker de glade fargene, og spesielt de blanke trådene.)

1 kommentar:

Nina sa...

Veldig hyggelig å lese litt "portofritt" igjen.

Er jo fan av innleggene dine, litt originale i sin form på en veldig positiv måte, gode tekster og ofte med en innfallsport av historisk touch - slik at jeg plukker opp ting jeg ikke visste fra før, men som liker å vite når jeg vet det ;). Som f.eks. om Damsleth og englespillene! Det liker jeg virkelig å vite noe om ;). Og du - jeg synes ikke du skal ha noe prestasjonsangst i det hele tatt, virkelig ikke.

Nå står vi på trappen til vinterferie - og når både mamma og pappa er lærere og de håpefulle elever, betyr det slaraffenliv i 9 dager. Vi skal få litt besøk og så må vi ta et tak på husarbeidsfronten...men ikke styres av klokka. Det er en fin tilstand. Ønsker god helg til deg og dine.