15.02.2009

Skogens konge møter Kong Vinter - i solnedgang




Som så mange andre begynner jeg egentlig å få litt nok av vinter nå, kanskje spesielt fordi jeg ikke skal ha vinterferie og dermed går glipp av de beste sidene av vinteren. Må derfor minne meg selv på at vinter faktisk er vakkert. Disse bildene er fra forrige hyttetur, for noen uker siden, i nedre Telemark. Det var så flott at det nesten var uvirkelig. Da det til og med dukket opp to elg på innsjøen i det vi skulle kjøre hjem, ble vinter-klisjeen nærmest fullkommen. I morgen reiser mann og barn tilbake til åstedet, mens jeg skal være hjemme i den snøfylte hjembyen - for å jobbe, måke og vente på våren (og familien, selvsagt!).

4 kommentarer:

Nina sa...

Feriene er definitivt et fortrinn med læreryrket ja. Er kanskje litt "uvant" for deg å være vanlig jobbende denne uka. Det skjønner jeg.

En klassiker - elg i solnedgang ;). Kan ikke huske at jeg har levd så i pakt med vinteren som voksen - som i år jeg. I år liker jeg vinteren på samme måte som jeg gjorde da jeg var barn - og jeg har ikke vært noen vinterfantast de siste årene - så langt ifra. Vet ikke helt hvorfor dette har snudd i år - utover at jeg har prøvd å være flink til å tenke positive tanker om vinter.

I dag har jeg vært ute på ski med mannen og hunden - og er såååå lykkelig i sjelen - bare av det. - For skigåing er jeg veldig glad i. Enkel og gratis glede. Håper det ikke gjør noe at jeg fortsatt ønsker meg mange fine vinterdager, Heidi.

Unknown sa...

Hei Heidi! Så hyggelig å lese litt fra deg igjen :) Ikke det at jeg har vært så flittig blogger selv. Jeg gleder meg til å høre hvordan utenlandsturen har vært og hvordan det går på jobb. Det hadde vært veldig hyggelig å treffes snart, skulle ønske du hadde fri en dag i uka...he he. Er d... lei vinteren selv! Utrolig tungvint med barnevogn. Det er fælt, men jeg blir jo en sånn senter-mamma som henger rundt i gangene på Herkules(jeg er der ikke mer enn en gang i uka da).
Klem fra Jeanette

Kardemomme sa...

Heisann Heidi :)Så fantstisk flotte vinterbilder du har tatt..
Dette er virkelig vinter på sitt beste og slike bilder får meg alltid til å lengte etter vinter når sommeren går mot hell og det kanskje er en smule for varmt for meg..Angående det med å miste tråden på bloggingen har jeg også vært innom flere ganger og sliter vel fortsatt med å rive meg løs fra siste anfallet..Man går rett og slett tom for ideer og initiativ..Og bare tanken på å besøke andre og legge igjen kommentarer blir et ork..
Skal tro om ikke de fleste av oss opplever bloggkriser fra tid til annen..
Men det er koselig at du er tilbake i hvertfall :)
Ønsker deg en fin torsdag videre..
Klem fra Kardemomme :)

Kaspara sa...

Hei Heidi!
Så vakre vinterbilder! Måtte nesten le litt, vi traff på to elger på hjemvei fra fjellet i går vi også. Har et elgbilde på bloggen nå jeg også. (riktignok ikke så fine som disse)
Å, det må være uvant å ikke skulle ha skoleferie.... Det hadde føltes rimelig kjipt, må jeg innrømme. Man blir fort vant....
Det hadde vært kjempekoselig med et treff, og ja gjerne med nybakte mamma også. Vi kan godt treffes hos meg. Nå har jeg jo litt bedageligere dager en stund. Jeg kan jo forhøre meg litt med M. Vi sender stadig tekstmeldinger til hverandre.
Ha en fin kveld! Klem fra kaspara