02.01.2009

The non-planner datebook


Om jeg bare hadde bursdag på denne siden av året. Om jeg ikke hadde brukt opp alle pengene mine på gamle Figgjo-fat og annet rart (ok, angrer bare delvis på dette). Om bare... Jeg drømmer om å bli den lykkelige eier av the NON-PLANNER datebook. (Og det burde kanskje ikke være helt umulig, det er tross alt ikke en ny sofa vi snakker om her.)

Denne kalenderen er ikke som andre kalendere. Den inneholder for eksempel ikke informasjon av typen dato og måned, ei heller når det er fullmåne eller påske. Den er fri for tørre fakta, og dermed neppe den boka man trekker fram for å legge konkrete planer om ferie og slikt. Nei, denne planleggeren er et supplement til kalenderen fra Moleskine, Filofax, Ordning & Reda eller hva du måtte foretrekke.

The NON-planner datebook er laget av Keri Smith, illustrert med hennes morsomme strek. Den inneholder udaterte månedsoversikter og andre overraskende fyll-inn-sider, til å notere ideer, tanker, drømmer, alt mulig.

I tillegg til å more, er boka ment å inspirere til refleksjon og idémyldring. Men den skal også bidra til å fange en stemning, en følelse, rett og slett øyeblikket. Det er kanskje dette som tiltaler meg mest. Å ta vare på øyelikket! Hvem kan ikke trenge hjelp til det i en hektisk hverdag?

Ingen kommentarer: