26.05.2011

Den rette



















Min sønn har (endelig) truffet den rette. Det var på fredag det skjedde. Hun går i parallellklassen og er liten - akkurat som han. Da jeg spurte hvordan det hadde gått for seg at de ble kjærester, sa han at kameraten, han som helt fra barnehagens dager har truffet både den ene og den andre rette og som - sin unge alder til tross - dermed er en ganske erfaren kar, hadde spurt om han (min sønn) likte henne, denne søte jenta som ved deres side sto (ok, her dikter jeg kanskje litt), og det hadde han svart ja til. Så hadde kameraten spurt henne om hun likte ham - og det gjorde hun visst. Dermed var de kjærester. Enkelt og greit. Og vi hadde vår aller første kjærste-samtale:

Han: "Og så har vi masse til felles, mamma."
Jeg: "Okei... Hva da?"
(Bortsett fra det med størrelsen som han allerede fornøyd hadde påpekt - til og med ved å vise til et gruppebilde fra SFO; "Se mamma, der er lille hun - og der er lille meg." Foreløpig ikke noen komplekser å spore. Bare pur glede over å ha funnet en søt likesinnet.) 
Han: "Hun er god til å hoppe fra huska og jeg er god til stunts."
Jeg: "Stunts? Hva er det?"
Han: "Det er å hoppe ned fra trær og sånn."
Jeg: (kremter) "Eh... Det må du være forsiktig med!"
Han: "Nei, det er ikke farlig!"
Han: "Og så er hun kjempemorsom."
...

I går ettermiddag ringte hun. Bare fordi hun hadde fått nummeret på en liten lapp, som hun fikk i dag bare fordi han hadde fått hennes nummer på en bitteliten rosa lapp i går, som han hadde fått av henne bare sånn i tilfelle. Det var visst ikke noe spesielt... Men jeg skulle ha likt å høre den samtalen.

12 kommentarer:

Åshild - prydeligbloggen sa...

sukk!!

Fru Eriksen sa...

så søte... :) Min sønn hadde barnehagekjæreste, og det var seriøse greier, helt til de begynte på forskjellige skoler. Sønnen min sa: Mamma, når jeg og Christina blir store, skal vi kjøpe hus, bil og campingvogn. Og hund. Og da skal Christina bestemme, for det gjør damene alltid... Klok gutt!

erleichda sa...

gleder meg til mitt første sånt samtale med sønnen min.... så søt : )

Katrine K sa...

Veldig søt historie:), -og gratulerer med overstått eksamen!!

MiMa sa...

Herlig, herlig, herlig! :)

Lise B sa...

Å, så nydelig! Og så fint at du har et så fortrolig forhold til sønnen din, det må du ta vare på. Jeg blir helt varm om hjertet jeg. Og det med størrelsen skal man ikke le av, jeg tror mannen min sjekket meg opp bare fordi jeg var en av de få jentene som var kortere enn ham. Og så var jeg litt søt.. hehe

Sophia sa...

Tnå, så søtt. Her hjemme hører vi bare : "Jeg leker ikke med jenter", men jeg håper det forandrer seg da han treffer "den rette"

moa sa...

*smelt*
så utrolig herlig!

*smil fra meg!

Nina sa...

Ntåå ;)

Heidi sa...

:) Det er så søtt med sånne kjærlighetshistorier. Min femåring har også kjæreste, og de skal gifte seg, og har bestemt hva barna skal hete. Det ligger stadig små tegninger og godterier til henne i postkassa. Supersøte!

Lise B sa...

Hei! Ad kommentar inne hos meg!Det gjorde selvfølgelig ikke noe at du sa fra, jeg skulle ha gjort det selv, men det kom jeg ikke på. Er litt feberaktig og nedsnødd om dagen

Kristoffa sa...

Herlig!!!