07.04.2011

Opplyst

På tide å brette opp ermene og skrive. (Akkurat hva de oppbrettede ermene skal hjelpe for er jeg ikke sikker på, men så lenge det ikke er kaldere enn det er nå om dagen og det i tillegg er en viss sjangs for at oppbrettingen gjør at jeg kommer i siget, så kan det også være det samme.) Nå som også ny (om enn gammel) skrivebordslampe, ervervet under portrettintervju-innkjøpsturen i Sverige forrige uke, lyser opp tilværelsen kan jeg heller ikke skylde på dårlig lys. Klar. (Brett opp!) Ferdig. Skriv!

(Jeg skal bare gå noen runder først. En må jo gjerne det...)

3 kommentarer:

Lise B sa...

Hei,hjertelig takk for at du skriver at du skal brette opp ermene og ikke armene! Det er så mange som gjør det, og da ser jeg for meg en slik dings som fulgte med makrellitomatboksen før, som vi rullet opp og bort blekket på toppen med. Og det kommer jo av at skal du få gjort skikkelig husarbeid i en fei, må du brette opp ermene så de ikke er i veien, eller blir bløte, tenker jeg. Så når du skriver blir det metaforisk bruk. (Jeg liker å være belærende av og til) Oppskjørtet har jo også en slik bokstavelig betydning, må man skynde seg, kan man ikke ha digre skjørt rundt beina, da hekter man det opp, og dermed: oppskjørtet. Tegninga du viste til passer bra akkurat nå, for jeg har gått tilbake til jobb for å gjøre ferdig noe, så sitter jeg og kommenterer til deg i stedet..

an-magritt sa...

Lykke til med skrivingen!
Oppbrettede ermer og godt lys.
Du er godt forberedt. Og jeg heier på deg!!

Lise B sa...

Takk for kommentar hos meg, jeg svarer deg der...