03.01.2010

Å skape























Jeg liker denne beskrivelsen av hvordan tilværelsen ofte er for en som skal skrive/ skape noe. Det er ikke alltid så lett å få samlet seg om det en faktisk skal gjøre. I alle fall ikke når det en skal gjøre er å produsere tekst. Det hjelper ikke at en elsker å gjøre nettopp dette. Merkelig! Trøsten får være at det blir renere hjemme...

Jeg fikk kopien av veilederen min på universitetet, og siden har den fulgt meg. Nå henger den på veggen på arbeidsrommet. For å minne meg om at jeg kanskje burde ha skrevet på noe annet enn blogginnlegg;)

2 kommentarer:

Heidi sa...

Ha ha! Den der er tatt helt på kornet! Gjelder ved andre kreative sysler enn tekst også ;-)

Rosa Velour sa...

Hvor jeg dog elsker den!!! Det er MIG!!! Måske er dette indlæg et gedigent spark til mig? Tak, i så fald :-D Jeg vil tegne sådan en...måske får du den at se på bloggen? For resten så føler jeg for det meste, at det at skrive indlæg legitimeres af, at jeg ofte får struktureret mine tanker gennem skriveprocessen. Jeg er også glad for responsen, der nogen gang får mig videre. Og nogen gange leger jeg, at min blog er min lille avis, og at jeg er redaktøren! Og i den lille fantasi er det jo slet ikke forgæves og det bedste er, at jeg slipper for dumme deadlines! ;)