10.07.2010

På grunna


































Det er deilig med ferie. Fri! Fri for bekymringer - i alle fall de fleste. Fri fra jobb. Fri fra hverdagen - som jeg for øvrig ellers setter ganske stor pris på. Det er bare så usigelig godt med et avbrekk i ny og ne. Jeg tror også det er sunt. All denne friheten burde gi gode forhold for å la tankene fly, for dype, klare tanker.

Min erfaring så langt er at de (tankene) ganske riktig flyr, som fuglen, men at de, akkurat som fuglen, ikke lar seg styre av meg. Dermed har det hittil blitt få kloke tanker og vettuge skriblerier. Tankene har villet annet steds hen. De har holdt seg på grunna.

De siste innleggene viser vel noe av det de fri tankene mine har landet på så langt i ferien... Kanskje de dype tankene kommer sigende hvis jeg legger meg ned på dette bornholmske vatteppet i 1950- eller 60-talls stil?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Portofritt!

Flott, blått, vatt! Du har funnet mange anno-skatter på din askeladd-tur. Blir inspirert! Gleder meg til skattejakt-dager i Køben. Men vi skal jo reise med fly. Det legger jo føringer for hva man kan ta med seg hjem. Kanskje like greit for mitt vedkommende.

Ellers intet nytt. Det er stille der jeg er. Mausoleum stille. Men det har gitt meg anledning til å gå litt amok i kreativ (oransj) krok.

Jeg har forøvrig bare en, eneste klart tanke i hode om dagen. Hagehus! Klarer ikke å tenke på annet. Hadde jeg hatt sirkelsag. Hadde jeg hatt plank. Da hadde tanken blitt handling.

...tenk å sitte i hagehuset nå og lytte til regnet....

Fjærklem fra Nøtteskrika som ønsker deg gode feriedager, fin øs-pøs-søndag og ikke tenk på jobben!

Portofritt sa...

Hei Nøtteskrika. Hyggelig å høre fra deg. Jeg forstår hagehus-tanken veldig godt. Hadde nok også hatt den litt lengre fram i hjernebarken om ikke det hadde vært for at det står så mye annet foran i køen. Men en vakker dag... ;) Gleder meg til å se ditt hus først. Det blir også gøy å se oransje krok. Håper den er litt besøkt? Idag får vi fire foreldre på besøk til middag. Fram til det er det innedag. Nå har jeg faktisk også fått LP til å henge opp Knubbling og Bumbling-taklampene vi har hatt liggende en stund. Det må være ferieoverskuddet som slår til! :) Ha det så fin du kan frem til feriestart. Klem!

Huldra sa...

Hei og hopp! Aner ikke hvor jeg fant deg, men det var via-via-via en blogg. Er ny i bloggverdenen, og er ofte sett på rusletur i det store Blogglandia. Så ramlet jeg da inn hit, og slo meg til rette en stund. Leste litt her og der, og trivdes godt med portofritt. Så.. Da blir jeg her da, som en av dine flittige følgere. :)

Regndrypp hilsen fra Huldra i Vestfold