24.03.2010

Mellom hyllene


























Med fare for å gjenta meg selv. Atter engang, en av husets hyller, nå med "nytt" innhold. Det er mulig noen mener jeg burde bruke tiden min på noe mer nyttig enn all denne ommøbleringen og flyttingen av nips... Men til mitt forsvar; jeg gjør faktisk noe annet i tillegg (faktisk ganske mye også). Dessuten, og her gjentar jeg meg selv igjen - med vilje; Denne tilsynelatende intetsigende sysselen er som meditasjon å regne. Nesten som å høre på detaljert værmelding på radioen ("kysten av Sør-Norge, liten kuling..."). Hjernen min lukker ute omverdenen og får tilstrekkelig ro til å slippe tankene til. Ikke det at alt som blir tenkt nødvendigvis er så lurt... Det er mer det at det faktisk er lurt av og til å la tankene slippe til.

Ingen kommentarer: