16.11.2009

Ny årgang







































Møt Fanton. Han bor i dette huset, nei, romskipet - som er av ny årgang, det aller siste innen romfartsteknologi. Fanton kaller romskipet sitt for Kjapp. Du kan jo gjette hvorfor.  Fanton er en liten lilla elefant. Han elsker å reise til nye steder. Men han blir også sliten. Og når han skal sove tar han på seg den store blå nattluen - som heldigvis også kan fungere som romdrakt.




























Tittei!


















Fanton er glad for at husets datter lagde romskipet Kjapp til ham. Han trives der. Og så er han veldig glad når han får leke med henne, broren og de andre figurene.

3 kommentarer:

Ludoland sa...

det må jo være det kuleste romskipet som finnes. heldige elefant som får bo der.

Anonym sa...

Sov godt lille Fanton, du sover nok nå.
Med nattluen på, og drømmer om himmelen klar og blå.

Jeg selv sovnet i 21.00 tiden... på min blå årgangssofa anno 60-tallet. Våknet for en halvtime siden og lurer svært på om jeg klarer å sove godt til natten.

Det er en uting, det å "kveldssove" på sofaen. Men det er jo så deilig å ligge utstrakt og passe sliten under et varmt og godt ullpledd, og nettopp sove litt under pleddet.

Vi sees i morgen - forhåpentligvis utvilt.

God natt.

Fjærklem fra Nøtteskrika

Heidi sa...

Så fin, både romskip og elefant! Da jeg var liten samlet jeg på elefanter :-) Jeg hadde til og med et lite bord i hvit rotting (lurer på hvor det er nå...)

Jeg har en utfordring til deg på sida mi, hvis du har lyst på den :-)