28.11.2008

Når det ytre teller


De vakre omslagene i serien Penguin Fine Books er designet av Coralie Bickford-Smith, og kan garantert friste bokormer, spesielt de med blikk for det vakre. Men jeg ser ikke bort fra at slike bøker også kan få de som ellers bare leser magasiner eller, ja, blogger, til å prøve seg på en klassiker eller to.

Jeg er fristet til å sitere The Penguin Blog, som skriver at Coralie designer så vakre bøker at hun i disse økonomiske krisetider kan risikere å bli forhatt; "as she renders people unable to resist buying elegant hardback books, when they should really be eating instead. I am hungry, Coralie! Please stop this! My infant child needs shoes! Coralie, I ate his shoes!"

Bøkene selges på Waterstone's, men jeg er ikke sikker på om de kan bestilles til Norge. Selv er jeg foreløpig tilfreds med å se på de vakre bildene, men det hadde ikke vært meg imot om det kom ut klassikere med slik innbinding i Norge også!

Ingen kommentarer: