18.10.2012

Koppestell i tiden


Nei, dette bildet er ikke knipset i skapet her hjemme. (Til tross for at jeg har maken kakeboks, nesten like fat og det samme blomstermønsteret i mine egne skap.) Det er heller ikke tatt hjemme hos en annen bruktfunnjaktende blogger der ute. Tvert imot, får en vel nesten si. Bildet er tatt hjemme hos to bittesmå damer som levde hele sitt liv uten så mye som å ha lest et eneste blogginnlegg. (Tenke seg til!) De to levde et spartansk og fysisk hardt liv på den karrige, men vakre Rui-plassen i Telemark - og er blant annet kjent for å ha hilst på selveste kongen. Blant kjentfolk i bygda var det ellers allment kjent at det kunne være lurt å ta med sin egen kopp når man skulle dele en kopp kaffe med de to søstrene (det var visst så som så med oppvasken der oppe på Rui-plassen). Derav opphavet til den sammensatte samlingen koppestell i hylla. Se hyllest til Rui-jentene her.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Så nydelig.

Lidyll sa...

Herlig innlegg og herlig historie.
Må jo bare smile!:)

Fin blogg asså!
...skjønner ikke hvorfor ikke jeg har vært mer innom her?? Legger deg til i bloggrollen min med engang jeg:)

Ønsker deg en flott kveld!
Klem klem

Unknown sa...

For en fin blogg du har! Helt egen i bilder og utrykk.

: )fra meg

Lise B sa...

Så fint! Kjøkkenskapet var nå en ting, men videoen!! Helt fantastisk. Takk skal du ha:)