09.06.2011

...




(Advarsel: Noen vil muligens oppfatte dette innlegget som en smule kryptisk. Bær over med meg. Se eventuelt heller på bildet - eller andre innlegg.)

Jeg har en følelse av å ha dummet meg skikkelig ut - samtidig som jeg føler at ting går den rette veien. Jeg føler at dører åpnes og at alt jeg trenger å gjøre er å gå over dørkarmen. Men hva om jeg har misforstått? At det ikke er meg døren er åpnet for? Hva om urfølelsen - den om at jeg ikke vil komme til å strekke til, ikke når det kommer til denne tingen - faktisk er den sanne følelsen? ...

Jeg føler kanskje for mye.
__

Refleksjon dagen etter - i etterpåklokskapens lys: Kanskje man nettopp våge dumme seg ut for å komme noen vei. Ikke la seg stoppe. Heia Pippi!

9 kommentarer:

Lise B sa...

Meget kryptisk, skjønner ikke bæret. Av og til skal man stole på følelsene, men de må ikke være enerådende. Hodet må være med! Og peonen er fremdeles fin! Og du har helt sikkert ikke misforstått noe som helst

Portofritt sa...

He he. Nei, ikke å forvente at noen vil forstå dette vaset. Det måtte bare ut. Mulig jeg angrer i morgen;)

Det handler om å ønske noe og å nesten våge å tro på det. Men bare nesten. For i neste sekund er vaklingen der igjen. Hva en ønsker seg her i livet vil selvsagt variere, men følelsen av usikkerhet regner jeg med at flere vil kjenne seg igjen i.

erleichda sa...

det gjør jeg! det gjør jeg ! ( dette tenkte jeg med en gang jeg leste svaret ditt til Lise... ) ellers som de sier på engelsk GO FOR IT! vi må bare tørre! og blir det ikke bra , og vi faller med ansiktet rett mot jorda, da får vi stå opp igjen, sette plaster på kneerne, gjerne med Hello Kitty på, og fortsette.... ; )

Portofritt sa...

Takk,demie! Du har rett. Hva er egentlig det verste som kan skje? At de har gått tom for Hello Kitty-plaster? ;-D

Jeg skal følge ditt råd!

Unknown sa...

Tror Kina produserer nok Hello Kitty plaster Heidi :)

....og for det andre så er jeg ganske sikker på at du ikke trenger noen. Om det ikke blir akkurat som du har planlagt, så kan det tenkes at det blir enda bedre.

Har jo noe med hva du tillater deg å føle stolthet over. Tenk Pippi :)

Stor klem!

Lise B sa...

Eller for å sitere min store helt her i livet, Flettfrid Andresen: Det gjelder å simulere åndsfrisk, og gå på med forkråmmet hals!Ufortrødent, og hvis man ser seg for mye tilbake, blir man til en saltstøtte. Tro på det, gå for det, så får tryninga komme når tryninga kommer.

erleichda sa...

jeg likte blandingen av norsk visdim og gresk mytologi Lise!

Anonym sa...

Hvordan går man egentlig over en dørkarm? Å gå over dørstokken ser jeg at er mulig, men skal du over dørkarmen må du jo være veldig - ja jeg vet ikke - karmen går jo rundt hele dørbladet den liksom...Kanskje det er derfor du har litt vanskeligheter;-)

Portofritt sa...

At jeg ikke har tenkt på det før, Gunnar! Takk!!!

He he. Det er nok litt typisk meg.

I går prøvde jeg å knekke kneika og det gikk heller ikke siden man - som jeg jo innerst inne vet - helst skal komme OVER kneika. Eventuelt knekke en nøtt.

:)

Men nå skal du se at alt løser seg for meg med dørproblematikken.