29.07.2010

Lyse (s)opp


















En kan alltids angre på ting en ikke har kjøpt, feks vakre ting en har sett i bruktbutikker eller på loppis - kanskje i utlandet. Noen ganger er man for treg på avtrekkeren. Andre ganger er man for fornuftig. Atter andre ganger er man akkurat passe fornuftig. Det er tross alt grenser for hvor mye man trenger av ting og tang. (Selv om den grensen i enkelte tilfeller er ganske romslig/ høyt oppe eller hva man skal si.) I mitt hode surrer det ofte bilder av ting jeg har sett og vurdert men ikke kjøpt, ting jeg kanskje angrer litt på at jeg gikk glipp av. I slike stunder prøver jeg å tenke slik en klok venninne har lært meg en gang, nemlig å være glad for de tingene man faktisk har kjøpt. (Takk, JL)(Og hvis noen skulle lure; ja, det hjelper!) En av de tingene jeg er glad for at ble med hjem fra Bornholm, som bokstavelig talt lyser opp, er denne gamle glasslampen - kjøpt på de lux genbrugen fra innlegget under.

1 kommentar:

Huldra sa...

Godt sagt. :)
Selv tenker jeg som så, at fikk jeg ikke tak i det eller lot jeg vær å kjøpe noe, så var det heller ikke meningen at jeg skulle ha det. Nytter ikke gå og dvele over ting man ikke har, når man heller bør glede seg over det man faktisk har. -Som soppen din som rett og slett lyser opp tilværelsen. :)