10.02.2010

Hvileskjær

















Skulle gjerne ha skrevet noen bevingede ord. Eller vært veldig morsom. Eller inspirerende. Eller vist fram alle de flotte tingene jeg har laget (om jeg hadde laget noe). Men det blir altså bare et bilde av en krok på arbeidsrommet. Det er som om jeg går på tomgang for tiden. Ytterst få kreative tanker eller innspill dukker opp. Det er irriterende, for det er jo mye morsommere å være i "flyt". Kanskje det er vinteren som begynner å tære på. Uansett, det er vel bare sånn det er, antagelig er det flere enn meg selv som merker det av og til. Da kan det være greit å unne seg selv noen hvileskjær. Noen ganger lønner det seg å ikke prøve så hardt. Bare gjøre ingenting. Samle seg. Samle tankene. Samle inspirasjon. (Ikke akkurat ingenting, kanskje.)

PS. Det er mulig at en kommentar eller to ville hjelpe på...

8 kommentarer:

Anonym sa...

Kjære Portofritt!

Dette er da intet hvileskjær! Du har jo blogget om en fantastisk ryddig bokhylle og ordning&reda på et arbeidsrom! Du inspirerer! Den som hadde det slik! Om ikke i hyllene, ihvertfall i hode! For mitt vedkommende er min tilværelse en kaos-karusell av; rot i hjemmet, febersyke småfolk, pisatårn med skittentøy og mye å tenke på, samt aviser, bøker her og der. Til og med eldste barnet er oppgitt! Men jeg konkluderer som deg; "det er vel bare sånn det er"...riktignok til tider. Gleder meg til tilværelsen blir vårfrisk med friske barn, frisk luft, frisk og sunn ytre på en bleik-om-nebbet-mor i disse kuldedager.

Vel, er hjemme-med-syk-barn-kollega i morgen også!

Men jeg er ved tastene! Er det noen som lurer på noe er jeg nok ganske sikkert; den-taletrengte-på-hjemmebane, så ta kontakt eller be de ta kontakt via tastene.

Ha en beina-på-bordet kveld!

Fjærklem fra Nøtteskrika

Unknown sa...

he he - måtte nesten ta utfordringen :)
Se på det sånn, at inspirasjon fra en arbeidskrok som deles med andre kan være sparket bak for å få noe gjort... jeg foreksempel fikk lyst til å rydde arbeidsbordet mitt når jeg så bildet ditt...
Ha en fiin kveld!
Klem
Hilde Iren

Brigg sa...

Er alltid inne og leser innleggenne dine, og denne gangen med kommentar!

Syns hjørnet ditt er inpirerende nok jeg! Og er kjedelig å ikke være i "flyt" ja. Var det gjennom hele graviditeten min. Bloggen ble nedprioritert, men syns faktisk det var litt deilig og. Litt hvile. Og desto kjekkere nå som jeg har mer overskudd og tid til blogging. Men det skal sies..vinteren tærer på! Her har snøen lagt i to måneder.Jeg har aldri opplevd dette før og får nesten litt klaustrofobi av det. Som bergenser er jeg ikke vant til snø! bare sludd og regn. Gi meg sludd og regn!

ha en fin kveld portofritt!:-)

Nina sa...

Jeg synes du skal unne deg minst 50 hvileskjær ;). Med god samvittighet. Prøve å være snill og god mot deg selv - og vite at motivasjon og inspirasjon ganske så sannsynlig plutselig dukker opp igjen. Kanskje før du til og med aner?

formigrafisk sa...

Kjære Portofritt!

De fleste innleggene dine har for meg en høy verdi av ping-pong-effekt.

Forklaring: Innleggene dine gjør at jeg farer opp på loft, finner fram gamle skatter, finner fram gjemte og glemte minner. Graver fram fra skap og skuffer. Akkurat, nettopp fordi du gjorde meg oppmerksom på det.
Jeg har hatt så mange blogginnlegg klare, nettopp fordi du har satt meg på tanken, idéen og mimrebenken. Altså=ping-pong-innlegg!
MEEEN, har du fått noen særlig mange kommentarer fra meg? Nei, da!
*
Herved erklerer jeg ping-pong-innlegg-idéen min for kringkastet. Jeg har bare tatt en hel haug med hvileskjær på veien.
*
Kommer sterkere tilbake, er det lov å si det?
Fram til nå: Takk for alle turer på loftet! Elsker slikt!

Portofritt sa...

Mange tusen takk, jenter. Jeg trengte slike gode ord akkurat nå. Føler allerede at noe ny energi kommer sigende. Jippi. Jeg kan nok ikke slutte med blogging likevel ;) :)

th- sa...

Jeg er litt sånn jeg og for tida. Må skrive ned alt ellers husker jeg det ikke. Hadde fem gule lapper der det stod "tape!!" på ulike steder i veske, utgangsdør og rattet på bilen til morran, bare for å huske å ta med - tape. Merker at energinivået er farlig lavt, kanskje fordi jeg bare jobber og jobber og ser fram til ferie. Har fire bunker jeg skal rette forhåpentligvis i løpet av denne og neste uke, så jeg ikke må rette så masse i vinterferien, men vet ennå ikke om jeg rekker det.

Samtidig merker jeg hvor viktig det er å ha tid til andre ting som jeg vil gjøre. Små ting, som å skrive mer. Postkort og ting til skrivegruppa og sånn. Satt oppe til to natt til tirsdag bare for å ha noe å lvere til skrivegruppa tirsdag morgen. Og da de hadde lest det og kommentert, hadde jeg plutselig ekstra energi som varte hele resten av kvelden! Rart hvordan enkelte ting kan gi såpass mye energi, og at jobben i seg selv kan ta såpass mye energi fra en!

Uansett - snart vinterferie, snart på tide at vi tar den kaffen vi har planlagt siden... ooo august?!

Portofritt sa...

th-
Kanskje vi delvis er i dvale? Men at du er sliten synes jeg ikke er noe rart i det hele tatt. Jeg var jo konstant sliten da jeg var i samme situasjon som deg. Veldig imponert over at du klarer å få skrevet noe i det hele tatt da. Håper jeg får lese noe av det du har skrevet snart igjen. Så bra at skrivegruppa fortsatt holder på!!
Kanskje jeg må bidra på rettingen for å få til den kaffekoppen;) Men hvis jeg må ta spansken, er jeg redd jeg må bruke terningen...