24.11.2009

Poesi














































Steinsmykke utenfor det nye kulturhuset i Larvik. Kunstner: Julia Vance. Dikt: "Våre små søsken" av Inger Hagerup. Baktropp: Poesiparken.

Jeg får lyst til å hugge i stein - eller å høre Inger Hagerup lese egne dikt på NRK.. Det siste er antagelig hakket mer realistisk.

Bildene ble tatt i mild høstluft. I dag - bare en måned før jul!

Få sekunder etter at bildene var tatt lå jeg så lang jeg er (noe som riktignok ikke er så veldig langt), med ansiktet vendt ned i betongen. Foran de flotte panoramavinduene på kulturhuset!

Finurlig nok hadde de laget en liten usynlig snublekant der, slik at ivrige hobbyfotografer som meg, som ikke kan vente med å se på bildene hun har tatt, skal avsløre seg selv som en liten smule klumsete. Fin underholdning for eventuelle gjester bak vinduene.

Men jeg reddet kameraet!

3 kommentarer:

th- sa...

Fine bilder! Og den kanten er ikke noe for støvler med bittelitt hæl, og her snakker jeg av erfaring. Jeg tok riktignok bare noen skritt til siden og kom i balanse igjen, men jeg vet hva du snakker om! :)

Portofritt sa...

th- Godt det ikke bare er meg;) Ikke overrasket for øvrig. Det skjulte trinnet var en nokså håpløs innretning. Men kanskje det er del av et kunstprosjekt eller noe slikt. Alle som snubler blir muligens filmet for siden å bli vist fram i 3D på stort lerret inne i kulturhuset... Klar for ferie snart? Var du med på forestillingen, forresten?

th- sa...

Ekstremt klar for ferie - helst nå! Var ikke direkte med på forestilling, bidro bare med tekst. Måtte likevel opp på scenen og få en rose da forestilligen var over... o angst.

Håper virkelig ikke snubletrinnet er et kunstprosjekt - selv om jeg har sansen for kunstprosjekt som dette: http://www.youtube.com/watch?v=2lXh2n0aPyw