10.11.2009

Bloggerbok

Jeg har en kollega/venninne som er ekspert på H.C. Andersens eventyr. Mange bloggere har allerede "truffet" henne selv om hun ikke har egen blogg. Hun er nemlig en aktiv bidragsyter i kommentarfeltet. Mange av oss nærmest krever at hun skal begynne med blogg, spesielt etter at Kaspara viste bilder fra hennes rede, men hun, "Nøtteskrika", holder igjen. (Vi får fortsette å mase;)

Denne boken kan saktens karakteriseres som Kardemomme møter Rosas Roulade møter Nøtteskrika.  Dette er nemlig H. C. Andersens eventyr "Svinedrengen" illustrert av Bjørn Wiinblad.



3 kommentarer:

Rosa Velour sa...

God morgen - jeg er OPPE!! ;) Først: Nøtteskrika bør virkelig starte en blog!! Ekspert på H.C. Andersen og en fantastisk skribent - kan det blive meget bedre?

Jeg synes mødet mellem Kardemomme, Nøtteskrika og undertegnede ser helt fabelagtig ud! Jeg ELSKER også Wiinblad, og jeg anede ikke, at der var så mange fans heroppe! Hvor har du mon bogen fra? Hvor ville jeg gerne se den i virkeligheden. Har du mon været i Tivolis attraktion "Den flyvende kuffert"? Hvis du skal til Kbh og i Tivoli bør du tage dig en tur i en af disse kufferter! Du kommer til at tage to turer, tror jeg. ;)

Rosa Velour sa...

Så er jeg her igen :-P Her er lige et svar på n kommentar inde hos mig, som du så igen må svare på ;)

Jeg kan da godt lide happy endings! :) specielt i det virkelige liv! Din historie lyder meget bekendt, bort set fra det med perfektionismen. Jeg er også kommet frem til, at det var godt for mig at være hjemme i dag. tror jeg havde fået en rigtig nedtur, hvis jeg havde taget på arbejde.

Fondue med ungerne! Wauv!!! Hvad får I så? Jeg mener, hvordan gør i det? Har du nogle tips? Spiste fondue hjemme i begyndelsen af 80'erne, siden har min mand og jeg lavet ostefondue, hvilket bare er superlækkert. Og så er der jo chokolade fondue, men jeg går ud fra, at jeres fondue indeholder kød og grønt!?

Selv var jeg ret vild med at skøjte, men hun er allerede langt bedre, end jeg nogen sinde blev. Hun snurrer rundt og det hele! Nogen gange med vilje - andre gange ved et uheld! :-D

Anonym sa...

God kveld Portofritt!

Så morsomt blogginnlegg! I Wiinblads illustrerte "Svinedrengen" kan jeg like å være! Så morsomt at du tenkte oss tre inn i det denne flotte illustrasjonen!

I morgen kommer jeg. I morgen er jeg tilbake...og jeg er veldig glad for at du er der. Dessverre må jeg innrømme at jeg er vemodig i kveld. Det er en overgang å ikke skulle tibringe 24 timer sammen med lille figur. Overgangsfaser i livet må jeg alltid bruke mye tid på...men mor må jo ut å tjene til livets opphold. Puh! Noen ganger skulle jeg ønske jeg var fiskebondekvinne - akkurat som min bestemor i Finnmark. Hun jobbet og slet, men det var hjemmefra med barna i skjørtekanten.

Vi sees i morgen kjære kollega.

Fjærklem fra Nøtteskrika.