30.09.2009

Resirkulert investering


I mangel av interessante innslag på den noe større skjermen i stuen, har jeg gått til det skritt å investere i et eget lite TV. Jeg må nok finne meg i å dele det med mine barn, de var tross alt med på å kjøpe det, men det er helt greit. Når de har lagt seg har jeg den jo helt for meg selv. Gode minner trylles ut av skjermen - akkompagnert av en stillferdig Fader Jakob eller en ditto sang om Avignon-broen.

Heldigvis ser det ut til at også dagens barn har sansen - selv om det idag finnes all verdens elektroniske duppedingser og andre nyvinninger som sloss om oppmerksomheten deres. Kanskje de liker at den er gammel, at de merker at denne har andre barn hatt glede av før dem? I så fall er det absolutt et argument for å resirkulere noen av de lekene husstanden har vokst fra - med mindre en sparer til fremtidige barnebarn, selvsagt!

3 kommentarer:

th- sa...

Så fin!! Et eller annet sted hjemme på gården ligger den gule singel-spilleren min - en bærbar liten platespiller som spilte lp-singler. Jeg hadde ikke så mange, men de jeg hadde spilte jeg om og om og om igjen. Og det fantastiske var jo at den var til å ta med seg, så jeg hadde den med meg opp i trærna, i hengekøya og på sykkeltur. Jeg må absolutt finne den spilleren. Men altså: Veldig fin tv. Jeg ble bare litt nostalgisk.

Anonym sa...

God morgen Portofritt!

Så morsomt! Nok et mystisk innslag fra deg - mystisk på en positiv måte altså. Denne lille TV'en sto jeg og holdt i hånden og vurderte å kjøpe. Men så har jeg en fra før. Som jeg fikk av mine kjære pappa da jeg var liten. Den er i oransj og har et annet skjermbilde. Men alt er forgjengelig. Da datteren min var liten lekte hun så mye med fjernsynsapparatet og en dag gikk fjæra og musikken stanset. Nå står TV'en i skapet - har ikke hjerte til å kaste den, selv om den er ødelagt.

Da jeg var på loppis, var jeg faktisk flere ganger innom "leketøysavdelingen". Da jeg var der siste gangen så jeg at den lille TV'n var solgt. Utrolig morsomt at den havnet hos deg og dine barn. Ja, det var dagens finurlige oppdagelse.

Ha en fin TV-kveld med munkene. Er det Frans av Assisi "programmet" viser, siden det er så mange duer på filmen?

Visste du at godeste Frans kunne snakke med fugler og andre dyr, men det er en annen historie.(Er litt Frans-frelst skjønner du, har vært i Assisi to ganger. Fantastisk by, absolutt et reisemål).

Hilsen Nøtteskrika

mette sa...

supersøt! skikkelig kosli dupeditt:)