23.10.2012

Kantinedagbøkene



Umiddelbar fascinasjon fra min side for denne litt uvanlige dikt-og fotoboka jeg tilfeldigvis kom over på biblioteket. MIN BUICK ER LASTET MED. Live: Kantinedagbøkene 23. mars - 23. desember (Aschehoug, 2012). Dagbladet skriver at det visstnok ikke finnes ett eneste ord mellom linjene, at tekstene er rett fram, korte og konsise. Og kanskje det er det som er så fascinerende? At den er finurlig rett fram. Eller er det den maskuline, sarte (nå blir det bank å få!) røffheten? Uansett. Verdt en nærmere titt!

 















(samse tak)

1 kommentar:

erleichda sa...

Hei Heidi!

Lars Saabye Christensen er en av de første moderne norske forfattere jeg leste etter jeg kom til Norge. Jeg skal aldri glemme Beatles og Bly...
Boka virker veldig interessant. Takk for tipset ; )