01.12.2008

Utfordring

Jeg har aldri vært særlig ivrig på kjedebrev (selv om jeg alltid har likt brev). Det var liksom så tungvint, og ikke veldig interessant. Jeg har heller ikke vært spesielt flink til å sende videre kosete eller morsomme masseproduserte sms'er eller e-poster. Men denne utfordringen, fått av marte meee, har jeg mer sansen for. Ikke fordi jeg får muligheten til å snakke om meg selv, men fordi det er artig å lese hvilke sju små hemmeligheter andre avslører om seg selv. Dette er dessuten mer personlig. Her er altså mine 7 små "avsløringer":

1) Jeg blir lykkelig av rare, billige funn på bruktbutikker, loppemarkeder eller Fretex. Spesielt morsomt er det å finne ting som andre tenker på som helt fjerne, men som jeg ser at er en skatt! De beste (men akk så sjeldne) opplevelsene er når alle andre løper bort til de tingene jeg ville ha levert til loppemarkedet, mens jeg selv i fred og ro kan sondere terrenget. Men Retro-trenden brer om seg, og dermed blir stemningen mer amper og konkurransen hardere. Nå er det først til mølla som gjelder.

2) Jeg beundrer alle de/dere som lever ut sine kreative sider, og har en veldig hemmelig (og urealistisk) drøm om være kunstner.

3) Jeg vet fortsatt ikke hva jeg skal bli når jeg blir stor - til tross for at jeg er 18 x 2 år, og har åtte års utdanning etter videregående.

4) Vi tyvstartet med julen og hadde full julemiddag på lørdag, før desember en gang hadde begynt. Juletre og julegaver ventet vi riktignok med.

5) Jeg er en nostalgiker med hang til gamle ting, gamledager, og historie.

6) Jeg er svak for notatbøker, og har et lite lager liggende på lur. Er boken riktig fin blir den gjerne liggende der med blanke ark, da sliter jeg nemlig med å bestemme meg for hva som er bra nok til å bli skrevet i den. Men Moleskine er, i all sin enkelthet, som skapt til å bli brukt - og blir brukt. I love!

7) Jeg har begynt å bruke MYE tid foran dataskjermen, men foreløpig er det ikke verre enn at jeg har tid til et liv ved siden av. (Og det har jeg selvsagt tenkt å fortsette å ha!) Men jeg er tross alt en fersk blogger, og vet i grunnen ikke hvem jeg skal utfordre videre. Utfordringen sendes derfor noe tilfeldig videre, og de (u)heldige er:

Glamourbibliotekaren
Frydefulle betraktninger
Fullt hus og stormende jubel
Huset ved bekken (Kardemomme)
Kasparas regnbue

5 kommentarer:

Kardemomme sa...

Heisann Heidi :) Velkommen til oss i blogglandia! Selv har jeg blogget siden mai, altså ikke så veldig lenge..Har oppdaget at det er en flott måte å utveksle ideer på og det føles litt som å drive sin egen lille avis..
En avis hvor man selv er både er redaktør og skribent! Flott å bestemme alt selv ;) Jeg og Kaspara ble kjent med hverandre via bloggen min og i etterkant har det vist seg at Kaspara og mannen min var i samme omgangskrets i ungdomstiden..Verden er liten!
Hyggelig å tenke på at man kan knytte vennskap for livet her i blogglandia..Ser at du har tilknytning til Jeanette..
Bloggen hennes er en av mine favoritter :)Ser at du har en gøyal og annerledes blogg!
Og at du liker loppemarkeder ;)
Du beskrev sekundene før loppemarkedene åpner utrolig realistisk og humoristisk hihi!!
Det ER jo akkurat sånn det er å stå der og vente :)
Jeg linker til deg slik at jeg finner deg igjen i denne jungelen av blogger og så ønsker jeg deg lykke til "her inne". Hilsen Kardemomme :)

marte-meeee sa...

He,he,dette var bra portofritt. Hadde litt kjedebrev følelsen selv når jeg fikk denne utfordringen, men som du sier, så er det gøy å lese hva andre skriver om seg selv. Litt SeogHør mentalitet skader ingen ;-)

Kaspara sa...

Hei Heidi
Så gøy at du har startet å blogge!
Velkommen så masse!
Tusen takk for veldig koselig hilsen på bloggen! Selvfølgelig skal jeg ta utfordringen også, selv om jeg faktisk skrev syv slike ting om meg selv for kort tid siden. Forhåpentligvis er det mer å ta av!
Jeg har vært innom bloggen din alt, og har observert at du er en verbal dame som er flink med ord. Selv elsker jeg ord, så jeg kan godt like blogger med mange betraktninger. (Linker deg)
Så morsomt at du så den hvite lampa mi!!! Leste jo akkurat at du aldri var så skjerpet som på et loppemarked og husket de merkeligste ting. Morsomt!
Loppemarkeder er en ren skjær beruselse for meg også, et virkelig adrenalin-kick.
Synd det sikkert blir en stund til neste gang nå her i denne byen.
Nå skal jeg hente barn på SFO. Ha en glad dag!
Hilsen Kaspara

Anonym sa...

Jeg har gjort jobben min og besvart utfordringen. Men jeg glemte å utfordre videre. Upps, typisk meg. Jaja. Det er sikkert noen andre som sender videre...

Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.