Man skal ikke stole blindt på førsteinntrykket. Heldigvis. Noen ganger stemmer det ikke helt. Heldigvis. Noen ganger må man kanskje se både en og to ganger for å se det vakre. Uheldigvis? Jeg antar at dette kan gjelde både ting og mennesker. Det gjaldt i alle fall denne lampen.
Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har gått rett forbi det ødelagte og forlatte røde skuret uten å tenke videre over hvor fin den gamle utelampen egentlig er, eller antagelig har vært. Tankevekkende. Er det slik på andre områder også tro?
Vi er like på mange områder. Jeg går også og leter etter stygg-fine-detaljer.
SvarSlettJeg tenker umiddelbart på rynker - når du spør om det er sånn med andre ting. Rynker blir framstilt som ansett som selve styggedommen i 2009. Jeg synes rynker er fantastisk vakkert egentlig - spesielt på mennesker som har blitt virkelig gamle.
Eller - er disse rynke-positive tankene bare min strategi å ta i mot rynkene mine på. Jeg har vært så mye ute i sol og vind uten spesielt mye beskyttelse, så er redd kampen for glatt hud er skikkelig kjørt for min del ;). Nei - jeg synes virkelig rynker er vakkert når man studerer de.